Skolprojekt

hej, sitter och funderar på en grej som vi har fått som uppgift i skolan. Vi ska skriva om ett brott och säga vad som hänt, vem offret var och vad det blev för dom. Jag tog fallet Fadime, kvinnan som blev mördard av sin egna pappa. Ett så kallat "hedersmord". Anledningen till att hon blev dödad var på grund av att hon inte ville gifta sig med sin kusin, men när pappan hade fått nog var när hon gick ut med en svensk kille och pappan kom på dom. Men hon rymde, pappan lyckades ändå få tag i henne och skjöt henne. Tycker detta ärså hemskt, att ens tänka tanken att döda sin egna dotter pågrund av en sån liten grej, okej för mig är det en liten grej men inte för hennes familj och kultur. Det jag tyckte var starkt av henne var att innan hon blev mördad så rymde hon, och berättade om sin situation i media. Hon visste alltså vad hon tog för chanser men hon tog den ändå, just för att förklara sin situation. Så starkt gjort tycker jag, det jag menar är att en familj ska ju alltid finnas där för varandra, älska varandra och skydda varandra vare sig det är torrt eller vått, eller så är det iallafall mellan mig och mina föräldrar, systrar, låtsas pappa m.m. kan sitta o tänka på detta hur längesom helst, så jag ska inte skriva mera..


Jag

Systrar 4 lajf, no matter what <3

'
+ Izabella och Matilda!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0